Lev S. Vygotsky in systemic familiar therapy field
DOI:
https://doi.org/10.38034/nps.v31i72.664Keywords:
Systemic Therapy, Social historical perspective, Apprenticeship, Development, Zone of Proximal DevelopmentAbstract
This text describes my reflections over Lev Semenovich Vygotsky to the Family Therapy field. Vygotsky was a psychologist, linguist and educator who worked in the context of the 1917 Russian Revolution, and since the 1980’s became the best-known author in Brazil in the field of education. Initially dedicated to investigating the human brain, the psychological superior functions, he focused on the understanding of how social relations impact human development. Innovative by nature, he attempted to establish a Psychology inspired on Marxist’s ideas, questioning the concept that development precedes apprenticeship. He has influenced several contemporary therapists with similar views, among which Michael White, who proposes therapy as a Zone of Proximal Development (ZPD).
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado simultaneamente sob uma Licença Creative Commons Attribution após a publicação, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).