Cotherapy and reflective team as a graduation instrument in psychology course
DOI:
https://doi.org/10.38034/nps.v31i74.619Keywords:
education, graduation process, psychology, reflective processAbstract
This work addresses the importance of the reflexive team and cotherapy in the graduation
process of psychology students. A qualitative - exploratory study was carried out, using two instruments:
questionnaire and a group conversation. 16 students from the eighth semester of a University Center in
western Bahia participated. The reports were analyzed in their content. The participants pointed out as
a factor of importance the personal and professional maturity developed during the collaboration between
them. They presented confidence in the process but questioned its applicability outside the academic
context. The students also described difficulties with theoretical and technical aspects and with teamwork.
It should be noted that, even though it is a more recent proposal for this group, the feasibility of the reflective
processes as a didactic resource is promising.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado simultaneamente sob uma Licença Creative Commons Attribution após a publicação, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).