Aggressiveness in preschoolers
intervention with children, parents and teachers
DOI:
https://doi.org/10.38034/nps.v31i72.603Abstract
Preschool aggressiveness is a phenomenon that worries parents, teachers and other professionals who works with children. The present study describes a psychological intervention on aggressiveness in the context of early childhood education based on Narrative Therapy. The intervention happened as a school coaching in four moments with two kindergarten classes of a private kindergarten school in a Southern State of Brazil. Participated 21 children aged four to six years-old, their families and four teachers. The intervention showed changes in the relationship among children by themselves and among the teachers, as well as it contributed to the parents’ understanding about specificities of child development, limits and management with children. We present a systemic understanding of the phenomenon which may help psychology students and professionals to take ownership of reflections, tools and management of aggression in preschoolers.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado simultaneamente sob uma Licença Creative Commons Attribution após a publicação, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).